Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı toplum ortamında değeri olan , kabiliyet, hattıhareket ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğaksiyonme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına onat ) bileğaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğaksiyontirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baz öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı mecmu kültürler muhtevain tıpkıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğaksiyonebilir, fakat sürecin doğbirliı bileğaksiyonmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birçok filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğaksiyonikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim bilimi, isim muhtevain yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere onat olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise resen gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele alındığında ise terbiye sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; okul ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, test özetları kabil matlup davranış bileğaksiyoniklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir