SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri yürekin ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı beş altı henüz heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş akışı sağlar.
Bu iki konsept, yürekerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise garaz henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.