Logo nedir? Lafız fehvaı olarak gerçeklik önlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı konui sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çdüzenışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde hareket gösteren konuletmelerin ekseri logoları bölümü özümleme paha. Lakin yekten şu denli bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, muhtemel başüstüneğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine makul olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün bile temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilgelik çok önemlidir.